Veel gestelde vragen
Veel gestelde vragen over ‘Bestellen’
1. Kan ik bestellen zonder klantnummer of zonder in te loggen? Als je (nog) geen klantnummer hebt of als je nog niet hebt ingelogd kun je gewoon bestellen. Je vult dan als je klaar bent met winkelen eenvoudigweg je gegevens in in de winkelwagen.
2. Ik heb zojuist via internet besteld, kan ik nog iets toevoegen? Ja hoor, als wij je bestelling nog niet hebben verstuurd kun je uiteraard gewoon iets toevoegen. Dit kun je doen door een nieuwe bestelling te plaatsen en hierbij aan te geven dat je het graag wilt toevoegen aan je vorige bestelling. Of door ons een email met je aanvulling te sturen.
3. Kan ik mijn bestelling annuleren? Ja hoor, zolang wij nog niets hebben verstuurd kun je je bestelling eenvoudig annuleren door ons een mailtje te sturen of te bellen. Is je pakket echter al ingepakt en verstuurd, dan kunnen wij hieraan niets meer doen. Je kunt de zending dan binnen 14 dagen retour sturen, de kosten hiervoor zijn wel voor jezelf. Mocht je iets retour willen zenden, neem dan van tevoren ALTIJD contact met ons op.
4. Hoe weet ik dat mijn bestelling goed is ontvangen? Wanneer je via de site je bestelling hebt geplaatst en je een correct e-mailadres hebt opgegeven, dan ontvang je direct nadat je besteld hebt via e-mail een ontvangstbevestiging. Hierin staat een overzicht van je bestelling. In ‘Mijn Account’ kun je controleren of je bestelling goed is overgekomen. Hebben wij nog vragen over je bestelling, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.
5. Ik kan mijn bestelling niet versturen, kunnen jullie mij helpen? Krijg je vreemde tekens of meldingen te zien, meld dit (eventueel met een afbeelding) direct via email aan ons. Wij proberen het probleem dan zo snel mogelijk te verhelpen. Intussen kun je je bestelling ook via email aan ons doorgeven of door te bellen / WhatsAppen met 06-19892091.
6. Hoe snel versturen jullie mijn bestelling? Over het algemeen hanteren wij de regel; ‘Vandaag voor 14.00 uur besteld én betaald, vandaag ook verzonden’ (ma t/m vr). Uitzonderingen daargelaten.
Veel gestelde vragen over ‘Bezorgen’
1. Kan ik een datum afspreken voor de levering? In overleg kun je afspreken op welke dag je pakket verstuurd wordt. Helaas is het niet mogelijk een specifiek tijdstip af te spreken. Wij kunnen helaas geen garanties geven hierop, uiteraard wel op de datum dat wij versturen, maar niet op de bezorging door PostNL.
2. Kan ik de bezorgdatum nog wijzigen? Ja hoor, zo lang wij nog niets verzonden hebben kan dit nog aangepast worden. Neem hiervoor contact met ons op.
3. Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen of ergens zelf afhalen? Wil je je pakje naar iemand anders toe laten sturen dan is dit mogelijk. Vul hiervoor de gegevens in bij stap 2 van het bestelproces. Onderaan kun je klikken op ‘Naar een ander adres versturen’. Er is een mogelijkheid om de producten bij ons magazijn op te halen, bel dan wel van tevoren om een afspraak te maken en kijk eerst op internet wat je graag wilt kopen.
4. Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn bestelling geleverd wordt? Als je niet thuis bent, dan is dit geen probleem. De postbode zal wellicht proberen het pakket bij je naaste buren af te leveren. Zijn ook die niet thuis, dan ontvang je een briefje in de brievenbus met het verzoek om het pakketje bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt af te halen.
5. Mijn bestelling mag niet bij de buren afgeleverd worden. Als je niet wilt dat je pakje bij de buren wordt afgeleverd, moet je dit direct bij je bestelling melden. Wij zullen dit dan op de buitenkant van het pakje vermelden. We kunnen hier helaas geen garantie op geven.
6. De transporteur heeft schade veroorzaakt. Wat nu? Neem dan direct contact op via email en vermeld daarbij zoveel mogelijk gegevens. In de meeste gevallen zullen wij je vragen om ons een foto van het kapotte artikel toe te zenden.
7. Hoe snel versturen jullie mijn bestelling? Over het algemeen hanteren wij de regel; ‘Vandaag voor 14.00 uur besteld én betaald, vandaag ook verzonden’ (ma t/m vr). Mits de artikelen in voorraad zijn en uitzonderingen daargelaten. Voor het buitenland zal het waarschijnlijk langer duren.
Veel gestelde vragen over ‘Retourneren’
1. Hoe kan ik mijn bestelling retourneren? Je kunt alles terugsturen binnen 14 dagen, mits het artikel onbeschadigd is, compleet is en in de originele verpakking zit. Mocht je het willen retourneren neem dan van tevoren ALTIJD contact met ons op. Wij zullen dan afspreken wat we zullen gaan doen. De kosten van de retourzending komen wel voor je eigen rekening. Bij retourzendingen kun je kiezen om het te ruilen voor een ander product (houd ook hier rekening met de verzendkosten) of om het betaalde bedrag terug te ontvangen.
2. Moet ik porto betalen als ik mijn bestelling retour stuur? Bijna alles wat je bij Troostgeschenk.nl bestelt, krijg je 14 dagen lang vrijblijvend op proef. Na 14 dagen beslis je of je het koopt of terugstuurt. Stuur je de zending terug, dan betaal je wel verzendkosten.
3. Hoe lang duurt het voordat mijn retourzending op mijn rekening staat? Het verwerken van een retourzending duurt ongeveer een week. Wacht altijd je volgende rekeningoverzicht af. Staat je retourzending daarop niet verwerkt, neem dan contact met ons op.
4. Mijn artikel bevalt niet, kan ik het nog terugsturen? Binnen 14 dagen kan een artikel zonder meer retour gestuurd worden, daarbuiten niet meer. Neem ALTIJD eerst contact met ons op, voordat je de zending terug stuurt.
Veel gestelde vragen over ‘Nieuwsbrief’
1. Hoe kan ik mij aanmelden/afmelden voor de nieuwsbrief? Iedereen kan zich aanmelden voor onze nieuwsbrief. Deze nieuwsbrief is vrijblijvend en GRATIS. Je hoeft geen klant te zijn of te worden. Je kunt je abonnement altijd opzeggen. Klik op de pagina van de nieuwsbrief (onderaan elke pagina) om je aan te melden.
2. Ik heb me afgemeld voor de nieuwsbrief waarom ontvang ik deze dan nog steeds? Omdat de meeste reclame van tevoren geselecteerd wordt, is het mogelijk dat je nog een keer onze nieuwsbrief ontvangt. Deze kunnen wij niet meer tegenhouden. Je zult zien dat het toezenden daarna vanzelf stopt. Het is ook mogelijk dat er meerdere e-mailadressen van jou bij ons bekend zijn. Wil je dan zo vriendelijk zijn om al je e-mailadressen en/of aliassen aan ons te melden via email? Wij zorgen er dan voor dat we ook deze adressen verwijderen.
Veel gestelde vragen over ‘Mijn gegevens’
1. Ik ben verhuisd, hoe kan ik een adreswijziging doorgeven? Als je bent ingelogd (Mijn Account) ga je naar het scherm ‘Mijn gegevens’, geef hier je wijzigingen door.
2. Mijn naam is niet correct, hoe kan ik dit wijzigen? Als je bent ingelogd (Mijn Account) ga je naar het scherm ‘Mijn gegevens’, geef hier je wijzigingen door.
3. Ik heb een ander e-mailadres. Als je bent ingelogd (Mijn Account) ga je naar het scherm ‘Mijn gegevens’, geef hier je wijzigingen door.
4. Ik wil niet dat mijn gegevens worden doorgegeven aan derden. Al je gegevens worden vertrouwelijk door ons behandeld en zullen nooit worden doorgegeven aan derden. Wil je meer lezen, kijk dan bij onze voorwaarden.
Veel gestelde vragen over ‘Mijn Account’
1. Kan ik de status van mijn bestelling zelf controleren? Ja, in ‘Mijn Account’ kun je een overzicht van al je bestellingen zien.
2. Hoe kan ik in ‘Mijn Account’ mijn persoonlijke gegevens bekijken? Je kunt inloggen met je emailadres en je wachtwoord. Door te klikken in de linkerbalk op ‘Gegevens’ kom je bij je persoonlijke gegevens.
3. Ik ben mijn login en wachtwoord vergeten. Als je je wachtwoord niet meer weet, dan kun je dit opvragen door je emailadres in te vullen en dan te klikken op ‘wachtwoord vergeten’. Je krijgt dan zo snel mogelijk een email toegestuurd waarin je je wachtwoord kunt resetten. Wanneer je dit gedaan hebt kun je via de pagina ‘Gegevens’ zelf weer een nieuw wachtwoord bedenken.
In verband met de privacy worden juiste emailadressen niet door ons verstrekt. Mocht je vergeten zijn welk emailadres je hebt gebruikt of mocht je een nieuw emailadres gebruiken dan kun je een nieuwe naam en wachtwoord kiezen. Wij adviseren je om je logingegevens goed te bewaren.
4. Kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen in ‘Mijn Account’? Ja dit kan.
5. Zijn mijn persoonlijke gegevens wel veilig bij jullie? Inloggen in ‘Mijn Account’ kan alleen met een emailadres en wachtwoord dat jij zelf gekozen hebt. Deze gegevens zijn persoonlijk waardoor fraude wordt uitgesloten. Al je gegevens worden vertrouwelijk door ons behandeld.
Veel gestelde vragen over ‘Betalen’
1. Waarom moet ik vooruit betalen? Omdat wij niet het risico kunnen lopen om betalingen niet te ontvangen. Zodra de betaling bij ons binnen is zullen wij zo spoedig mogelijk overgaan tot verzenden van het pakketje. Wij vragen om jullie begrip hiervoor.
2. Kan ik een automatische machtiging aanvragen? Nee, wij werken niet met een automatische machtiging.
3. Hoe kan ik betalen? Je kunt het bedrag betalen via iDeal (zie hiervoor de pagina ‘iDEAL’).
4. Ik bestel vanuit het buitenland, hoe kan ik de betaling overmaken? Betaal je vanuit het buitenland, kies dan voor de optie BanContact.
Veel gestelde vragen over ‘iDEAL / BanContact’
1. Wat is iDEAL? iDEAL is een gezamenlijk initiatief van een aantal banken. Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen. Je rekent af in je vertrouwde Internet betaalomgeving van je eigen bank. Als Internetbankierder kun je direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat je je daarvoor hoeft aan te melden.
2. Kan ik betalen met iDEAL? Iedereen met Internetbankieren bij één van de deelnemende banken kan zonder aanmelding direct met iDEAL betalen. Je betaalt binnen de vertrouwde betaalomgeving van je bank en gebruikt daarbij dezelfde hulpmiddelen als bij het Internetbankieren.
3. Hoe werkt iDEAL? Om je bestelling af te rekenen, klik je op de iDEAL knop. Kies hierna je bank en je ziet daar dan de betaling al klaar staan. Je ondertekent zoals je dat gewend bent bij Internetbankieren bij je eigen bank. Een betaling met iDEAL wordt direct afgeschreven. Wij ontvangen online een bevestiging, zodat een snelle levering mogelijk is.
4. Zijn er kosten verbonden aan het betalen met iDEAL? Nee er zijn geen extra kosten aan verbonden.
5. Waar zie ik dat er met iDEAL betaald is? Na elke betaling met iDEAL zie je een bevestiging die je kunt afdrukken. Ook binnen internetbankieren en op je rekeningafschrift is elke betaling met iDEAL zichtbaar. Er wordt afgeschreven van onze rekening met de naam ‘Troostgeschenk’.
Mocht je een andere vraag aan ons hebben over het onderwerp of is je vraag niet voldoende beantwoord, stuur ons dan een email of neem telefonisch contact met ons op.